ОСТАННІ НОВИНИ

«Домашній психолог»: як не потрапити на гачок реклами

Тема програми «Домашній психолог» – впливреклами на людину». Про всісекрети, підводнікамені та особливостіреклами нам розповість Ярослав Яненко, кандидат соціологічних наук, доцент кафедрижурналістики та філологіїСумДУ, керівниксекції «Реклама і зв’язки з громадськістю» кафедрижурналістики та філології.

Ярославе Васильовичу, розкажіть у чому секрет такого сильного впливу реклами на людину?
Реклама – це взагалі маніпуляція сама по собі. Її мета – маніпулювати вибором людини, змусити людину щось зробити, або, навпаки, чогось не робити, у випадку із соціальною рекламою. Тому, якщо в якогось явища є мета впливати на людину, то воно і буде мати такий вплив, звичайно, і це століттями відточувалася ця технологія.

Якої реклами краще уникнути. І чи взагалі можливо це?
Уникнути реклами? Мабуть, після того як технології проникли у наше життя, коли багато стало мас-медіа, кожна людина і думає: «А як же уникнути реклами?». На телебаченні ми можемо взяти пульт і натиснути кнопку, і пішли шукати щось інше, коли йде реклама, але в чому справа: на іншому каналі також реклама. Власники каналів, рекламні агентства вони також не дурні, вони розуміють, що багато хто піде по каналах. Так, ми можемо перегортати сторінки газет та журналів і краєм ока натикатися на рекламу. В інтернеті є блокератор реклами. Намагаються власники сайтів з ними якось боротися, щось робити, щось вставляти. Але є вид реклами, якого неможливо уникнути – це зовнішня реклама.

Ви співпрацюєте дуже давно зі студентською молоддю, і є членом журі дуже багатьох фестивалів та конкурсів реклами. Розкажіть про конкурси. Чи активно молодь бере участь у цих конкурсах?
Дійсно, багато є фестивалів, конкурсів. Загалом, за рік їх більше десятка в Україні, де можна безкоштовно брати участь, що цікаво, тому що професійні конкурси реклами розраховані на агентства, фахівців є платними, потрібно платити орг. внесок. А от студентам ні – це добре. В нас в університеті ми проводимо вже багато років фестиваль, який спочатку називався «Інший погляд», потім «Восьма барва». І робити завжди є цікаві, при чому журі завжди відзначає сильні роботи, звичайно, по студентським міркам. Ми не можемо сказати, що вони є ідеальними, але потрібно з чогось починати. Є цікаві фестивалі у Києві, є командний фестиваль у Харкові «Золотий компас».

Щоб ви побажали рекламодавцям і власне споживачам реклами?
Я б побажав отримувати задоволення від перегляду гарної реклами, щоб такої реклами було більше на будь яких медіа: на радіо, на телеканалах нашого міста, щоб ми все ж таки отримували задоволення, від того, що нас оточує гарна реклама і це робить світ краще.

Залишити коментар