Федерація чи децентралізація – експерти спробували з’ясувати, яка модель державного устрою більше підходить Україні

Перший варіант вони відкидають – фактично це поділ на квазі-держави, які легко зможе взяти під свій контроль Росія. Натомість давно назріла необхідність передати повноваження і ресурси місцевим громадам – адже нині країна живе за принципом «Верхи не хочуть, а низи не можуть».
Поява регіонів, до складу яких може входити по кілька областей, скорочення в рази числа районів і територіальних громад, суто контрольні функції адміністрацій – такою бачить децентралізацію народний депутат 5-ти скликань Анатолій Матвієнко. На його думку, внести зміни до Конституції треба вже найближчим часом, аби здійснити реформу ще до місцевих виборів 2015 року.
Ідея правильна, але внесені законопроекти викликають великі сумніви – каже колишній голова Сумської обласної ради Марк Берфман. За красивими словами знову ховається панування Києва, що тільки дискредитує заплановані реформи. Тож не слід квапитися встигнути до виборів, адже поспішиш – людей насмішиш.
Сумчани згодні – владу слід передати на місця, хоча є розбіжності в термінах.
23 роки централізованого унітаризму не врятували від окупації Криму і війни на Донбасі – тож необхідність кардинального оновлення регіональної політики очевидна. Тепер треба пройти між Сциллою і Харибдою – дати місцевим громадам змогу самостійно вирішувати власні проблеми і при цьому уникнути появи так званих «Новоросій», за допомогою яких Кремль хоче розвалити Україну.

comments powered by HyperComments
Валерий Борзунов
2014-09-11 06:33:01
По моему убеждению идёт игра слов "децентрализация" и "федерализация" без раскрытия сути реформ и желания их осуществить. Начинать надо не с поправок действующего законодательства и изменения Конституции. Последовательность действий должна быть следующей: разработка стратегии устойчивого развития страны (соглашение с ЕС не обеспечивает устойчивости);анализ экономического потенциала каждого региона и разработка проекта и ТЭО вывода региона (или нового регионального образования) на уровень самодостаточности; разработка проекта и ТЭО пакета (но не отдельных реформ)общегосударственных реформ; разработка законодательной и нормативной базы пакета реформ (в том числе и реформы местного самоуправления); разработка дорожной карты реализации пакета реформ. Необходимо помнить высказывание Бальцировича: самое трудное в шоковой реформе Польши - это обеспечить комплексность реформирования (реформы по частям и без обоснования ведут к их провалу).