ОСТАННІ НОВИНИ

За два роки у Сумах замість 39 придбали 4 тролейбуси

Наприкінці 2015 року депутати прийняли цільову програму розвитку міського транспорту. Вона розрахована на 3 роки й передбачала, що за 2016-2017 роки на підприємство придбають 39 тролейбусів. Фактично, за два роки придбали 4, які приїхали із запізенням на 2 місяці, через затримку на заводі виробника.
Щодня на лініях містом курсує близько 45 тролейбусів, замість 113, які прописані у програмі.
«За наявності політичної волі програма дуже легко могла бути виконана. Якщо в 2013 році бюджет розвитку складав близько 60 млн, то в 2017 – понад 600.В такому випадку улюблена фраза чиновників – «немає грошей», виглядає просто смішно. При плануванні бюджету на 2018 рік – також говорилося – не треба нам багато закладати на закупівлю. Ми отримаємо 22 тролейбуси за кредитні кошти й все буде чудово. Наскільки логічно взагалі брати кредит, та ще й валютний, у даній економічній ситуації, у якій зараз наша країна, якщо у міста абсолютно достатньо власних коштів. На депозиті в міста знаходиться – понад 200 млн гривень», – зауважив Максим Корнієнко, член громадського комісії з питань бюджету Сумської міськради.
«Можна закуповувати за свої гроші, але у другій половині року у нас виникла необхідність по ремонту мостів, тому було прийнято рішення в березні по перерозподілу, що ми закуповуємо ще 4, але вийшла така ситуація, що ми не закупили в цьому році, розраховуючи, що буде 1-й транш. Якщо все зважити, то чи ми власні кошти вистачаємо, або беремо кредитні під 3%. То з кожним роком гроші знецінюються, тому ми розуміємо, що нам вигідніше взяти в кредит велику кількість транспорту», – прокоментував секретар Сумської міської ради Андрій Баранов.
На підприємстві зараз працює 90 водіїв. Набрати клас для навчання кермувальників минулого тижня на підприємстві не змогли.
«Щоб забезпечити відповідний випуск, передбачений в програмі – нам необхідно понад 200 водіїв. Враховуючи те, що немає попиту від громадськості на навчання, бо немає необхідної зарплати, нам знадобиться 14-15 років, щоб покрити дефіцит водіїв. Для того, щоб цього не відбувалося – ми маємо підвищити престиж цієї праці. Це можна зробити за рахунок масового придбання нової техніки, щоб водії одразу сідали не на 30-тирічних тролейбусах, на яких страшно їздити, а на нові, а потім підвищувати зарплати до конкурентного рівня. Для цього необхідно підняти зарплату відповідно на 5 тисяч гривень», – пояснив аналітик сайту transport.sumy.ua Олександр Мироненко.
«На сьогодні, ми б на роботу прийняли близько 30 людей. От 30 би прийшло – ми б всіх прийняли, ми можемо їх забезпечити транспортом. Попередньо, у нас на другий клас було набрано 28 чоловік, але з 28 погодились підписати договір з подальшим відпрацюванням на підприємстві всього 4 людини. А з 4 людьми не доцільно відкривати клас. У листопаді у нас відбулось чергове підвищення зарплат на 20%. Програма інвестиційного банку вбачає закупівлю мінімум 11 тролейбусів у 2018 році, та в 2019 – ще 11», – прокоментував ситуацію, що склалася директор КП «Електроавтотранс» Віталій Однорог.

Нагадаємо, Суми хочуть взяти кредит у 4 мільйони євро на закупівлю 22 тролейбусів від Європейського інвестиційного банку.

Залишити коментар