На вартість пального вплинули світові ціни на нафту та сезонна девальвація гривні – консультант консалтингової компанії Андрій Мокряков

На думку консультанта аналітичного сектору консалтингової компанії Андрія Мокрякова, є два головних чинники зростання ціни на пальне в Україні.

Перша, це світові ціни на нафту, які за останні півроку зросли на 19%, і друга – сезонна девальвація гривні (якщо середньомісячний курс гривні складав 26,14 грн за долар, то на сьогодні це більш як 28 грн., тобто знецінення склало близько 8%). Оскільки більша частина палива в Україну імпортується, а ціни також залежать від світових, то і зросли ціни на пальне. Якщо говорити про заходи, яких можна або не можна вжити з тим, щоби знизити ціни, то таких важелів в України не має, тому що єдиний можливий вихід для України сьогодні – це зниження паливного збору, що в умовах наявності дефіциту бюджету мало ймовірно. Інші заходи, які також можливо вжити, вони не є ринковими і можуть призвести до негативних наслідків у сфері інших бюджетних видатків, перш за все, це будівництво доріг”, – говорить він.

На території Сумської області бензин і дизель реалізують вісім компаній. За останні півроку середня ціна за літр бензину марки А-95 зросла, за інформацією ресурсу finance.i.ua, на 4 грн. 25 коп.; на А-92-й – додала 3 грн. 95 коп., дизель подорожчав на 4 грн. 65 коп.

Це – роздрібні ціни. Про те, що на них впливає, розповів голова територіального відділення Антимонопольного комітету Євген Касьян.

“У нас левова частина, все таки це бензин, дизельне пальне, скраплений газ, які надходять із-за кордону. Тобто, це Білорусь, Литва, Росія – основні постачальники палива. І якщо взяти як вона формується, ну, наприклад, бензин А-95, євро 5 на нафтопереробних заводах у Білорусії, Литві коштує 730-765 доларів. Тобто, якщо перевести у гривневий еквівалент, це близько 21 тис. грн. Далі обов’язковий платіж – це 213, 5 євро, з кожної  тонни, чи з кожної тисячі літрів, то якщо так прорахувати – це ще 7 тис. грн. Складаємо: близько 28 тисяч грн. – це обов’язкові платежі, які, скажімо, вже закладені у ціну бензину. Далі йде 5% доставка залізничним транспортом, і виходить ще надбавка –  і та ціна, яку ми бачимо на вивісках на автозаправних станціях», – пояснив Євген Касьян.

Залиште коментар першим!

Залиште відповідь