Тендер на закупівлю тролейбусів для Сум за гроші Європейського банку мають оголосити у серпні

Маємо уточнену інформацію з приводу закупівлі Сумами тролейбусів за гроші Європейського інвестиційного банку. На це місто отримає в кредит 4 млн євро. Та згідно з умовами фінансової угоди, витрати на сплату податку на додану вартість та інших податків не можуть покриватися за рахунок кредитних коштів. Цю інформацію через прес-службу міськради надала директорка Департаменту фінансів та економіки Сумської міськради Світлана Липова. Сама ж посадовець від коментарів відмовилась.

«Відповідно до умов Фінансової угоди (проект «Міський громадський транспорт України») між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом України від 12.04.2017 № 2009-VIII витрати на сплату ПДВ та інших податків і зборів, придбання різного роду активів для реалізації підпроекту є неприйнятними та не можуть покриватися за рахунок кредитних коштів Європейського інвестиційного банку. Крім того Банк може вимагати від позичальника співфінансування Підпроектів іншими донорами або ж самим Позичальником. У міському бюджеті на 2018 рік передбачено 12,5 млн грн для співфінансування (сплати ПДВ) за першу половину тролейбусів, постачання яких відповідно до попередньої інформації від Міністерства Інфраструктури України планувалася у 2018 році», – це інформація надана Департаментом фінансів та економіки Сумської міськради.

Минулого тижня ми сказали, що грошей Європейського інвестиційного банку вистачить на 24 тролейбуси. Тоді у розрахунок ми брали ціну одиниці з ПДВ.  Насправді – і про це зазначив у своєму дописі аналітик Сумського транспортного порталу Олександр Мироненко, 4 млн євро або 125 млн грн. Сумам вистачає на 29 машин. Як повідомив нам голова тендерного комітетук комунального підприємства Олександр Ситник, тролейбусів буде не менше, ні більше, а 22 – як зазначено у договорі.

«Кількість тролейбусів в тендерній документації ми вказали то, що прораховувалось 22, але сума при тендерній процедурі може зменшуватись. З цих прорахунків, які ми можемо закупити 24-25, що буде, яка буде економічна ситуація і тому ми не можемо прогнозувати й тому по факту тендер, який буде проводиться. Не всі тролейбуси надані нам будуть збільшувати випуск. Рухомий склад потребує заміни, тому частина їх на заміну списаних», – прокоментував голова тендерного комітету КП «Електроавтотранс» Олександр Ситник.

За інформацією прес-секретаря комунального підприємства Ірини Крячко, на сьогодні до Сумської міськради подані документи на списання двох тролейбусів. Всього зараз на комунальному підприємстві 73 тролейбуси. Найстаріші з них – 1991 року випуску. Таких на підприємстві 15 одиниць. Тендер на закупівлю нових тролейбусів мають оголосити у цьому місяці. Він міжнародний і участь у ньому можуть приймати компанії з інших держав. Тендерна процедура – 90 днів.

Керівник громадської організації «Всеукраїнського товариства сприяння розвитку пасажирського транспорту» Андрій Заславський, який проживає у Кривому Розі, прокоментував ситуацію із закупівлями на прикладі свого міста:

«У нас буде кредит на 10 млн євро і в ці гроші входить і 50 тролейбусів. Міста, які купували тролейбуси за кошти кредитів від Європейських банків витрачали ці гроші також на модернізацію тролейбусних мереж або на модернізацію устаткування, яке необхідне для ремонту та технічного обслуговування тролейбусів у тролейбусних ДЕПО. Це палка з двох кінців, як кажуть в народі. Ми можемо купити або дешеві українські тролейбуси й забезпечити українців замовленнями або купувати можливо більш комфортні, досконалі тролейбуси, побудовані у ЄС».

Аби побачити – який саме проект надсилала Сумська міська рада до Кабміну з метою отримати нові тролейбуси, ми надіслали запит до Сумської міської ради. Зазначу, що документ має всі ознаки публічної інформації. Йдеться про участь комунального підприємства «Електроавтотранс» у проекті «Міський громадський транспорт України». Він фінансується Європейським інвестиційним банком у рамках угоди, ратифікованою Верховною Радою 12 квітня цього року.

Залиште коментар першим!

Залиште відповідь