
Суми без вуличного світла, грудень 2025 рік. Суспільне Суми
Вячеслав Олейніченко – сумський підприємець, говорить, за кермом – щодня. Більша частина робочого часу нині припадає на темну пору доби, коли пішоходів, котрі перетинають проїжджу частину, майже не видно.
"Інколи, на жаль, пішоходи просто вибігають, чи то вискакують із-за машин, котрі їх пропускають або припарковані, тоді їх досить складно спіймати. Але ще більш суттєвою проблемою є пішоходи, котрі просто переходять дорогу там, де їм зручно, там, де вони забажали і вони не реагують ні на авто, ні на які правила і не ніяк не позначають себе на дорозі", — сказав Вячеслав Олейніченко.
Аби бути помітнішими на дорозі, каже Вячеслав, пішоходам варто носити світловідбиваючі елементи – флікери.

Флікер. Суспільне Суми"Ідеально — це коли будуть світловідбивні стрічки або просто світлоповертальний одяг. Ну, тобто, знаєте, інколи людина йде в куртці, потрапляє у світло фар — і вона світиться, як сонечко посеред неба. Але, на жаль, мало хто цим користується, тому вони наражають на небезпеку не лише себе, а й водіїв та інших учасників дорожнього руху. Найпростіші засоби — це ввімкнути ліхтарик на телефоні, але світити не собі під ноги, а в напрямку транспортних засобів, чий напрямок руху ти перетинаєш".

Суми без вуличного світла, грудень 2025 рік. Суспільне Суми
Пан Данил також водій, сьогодні він у ролі пішохода. Каже, що загальмувати на неосвітленій та слизькій дорозі, якщо пішохід раптово на ній з’явиться – складно.
"Ти його можеш за два метри побачити — це зараз одна з найпоширеніших проблем. Якщо людина буде вдягнена, як я, ще можна побачити, якщо як Дмитро — вже ні. Максимум побачу, якщо отак буду їхати. Гарна штука, але якщо людина йде з ліхтариком та світить. Водій не встигне загальмувати. Купуйте оці штучки та налобні ліхтарики", — поділився Данил.

Флікер. Суспільне Суми
В темну пору доби, або за умов недостатньої видимості, пішохода, який рухається проїжджою частиною без світловідбиваючих елементів, помітно на відстані близько 25-30 м, розповів Суспільному речник управління патрульної поліції області Олег Сологуб.
"Коли одяг у людини темного кольору, це значно зменшує дистанцію видимості. Світлий одяг більш помітний на проїжджій частині, однак без світловідбивних елементів він не гарантує жодної безпеки. Коли людина все ж має світловідбивний елемент, вона стає більш видимою для водія на проїжджій частині, що дає йому змогу оцінити ситуацію: побачити, що людина вийшла на проїжджу частину, зрозуміти, куди вона рухається, завчасно знизити швидкість або взагалі зупинитися", — сказав Олег Сологуб.

Суми без вуличного світла, грудень 2025 рік. Суспільне Суми
На сайті Сумської міськради зазначено: Комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій 24 листопада вирішила у зв’язку зі складною ситуацією, тимчасово, до відновлення подачі електроенергії в повному обсязі, відмовитися від вуличного освітлення, аби знизити навантаження на мережу. Нині у зв’язку зі складною ситуацією з електроенергією вуличне освітлення працює лише у середмісті та на деяких перехрестях і пішохідних переходах – з 16:30 до 22:00.

Суми без вуличного світла, грудень 2025 рік. Суспільне Суми
"Раніше користувалася, зараз ні. – Чому? – Ввечері вже не ходжу нікуди, зазвичай сиджу вдома", — розповіла місцева жителька пані Аліна.
"Як убезпечую себе під час того, як переходжу дорогу? – Ліхтариком", — сказала пані Ярослава.
Найефективніше, говорить Олег Сологуб, носити флікери на рухомих частинах тіла. Також на сумках, рюкзаках або взутті.

Флікери. Суспільне Суми
"Варто також подбати про домашніх улюбленців, розмістивши світловідбивний елемент на нашийнику. Нагадуємо, що відповідно до пункту 4.4 Правил дорожнього руху, у темну пору доби або в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються проїжджою частиною чи узбіччям, повинні використовувати світлоповертальні елементи або мати одяг зі світловідбивними елементами. За порушення цих вимог передбачена адміністративна відповідальність", — сказав Олег Сологуб.

Суми без вуличного світла, грудень 2025 рік. Суспільне Суми
Як зазначено на сайті патрульної поліції України, протягом 2025 року на Сумщині сталось 785 аварій, що на 48 більше, ніж за аналогічний період попереднього року. В 153 аваріях були загиблі чи травмовані пішоходи. Загалом, цьогоріч на дорогах області загинула 91 людина, з них 4 дитини, ще 986 людей – травмовані.
З вини пішоходів, за інформацією поліціянтів, цьогоріч сталось 20 аварій. Це вдвічі більше, ніж торік.
