“Старанність в навчанні – мій ключ до успіху”: як на Сумщині втілюють реформу старшої школи

Максим Шрамко. Суспільне Суми

“Я навчаюсь в 11 класі, шкільна реформа вплинула на моє навчання. Можливість навчатися очно – це найкраща для мене мотивація далі рухатись, складати надалі іспити в омріяний університет і навчатися саме в Україні”, – каже Аліна Теремко.

Аліна Теремко. Суспільне Суми

“Я хочу вступити до Києва. Мрію бути слідчою. З 9 класу так вирішила”, – додає одинадцятикласниця Карина Страфун.

За словами директорки Роменського ліцею Олени Юракової, реформа старшої школи – це логічне продовження “Нової української школи”.

“Якщо розглядати реформу старшої школи, її , на мою думку, не можна відривати від реформи «Нової української школи». Вона розпочалася ще в початковій школі, і ми вже бачимо результати. Діти в нашому ліцеї знають, що таке лабораторні роботи з хімії, лабораторні і практичні роботи з фізики, й це вже старт профільної школи. А взагалі, як на мене, це мрія кожного вчителя, кожного із батьків, коли діти будуть обирати предмети і йти, починаючи з 9 класу, куди вони хочуть вступити і ким вони хочуть зрештою бути. Зараз, на жаль, ми не повністю відчуваємо реформу в базовій школі з 5 по 9, тому що нам багато чого перекреслила війна. Ворог руйнує і освіту нашу, але ми тримаємось”, – каже директорка.

Олена Юракова. Суспільне Суми

Директорка департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації Вікторія Гробова говорить: у Сумській області формується мережа академічних та професійних ліцеїв.

“Вже два роки ми працюємо над мережею закладів освіти. Над тим, щоб були в нас потужні профілі. Це підготовка вчителів, ми підбираємо сильних математиків, фізиків, хіміків, тобто передусім ми звертаємо увагу на природничо-математичний профіль. І ми побачимо, як працює початкова ланка, як гімназія з 1 по 9 клас. Нині у нас за кількістю дітей, по територіальній доступності, по наявності гуртожитків за рішеннями місцевих рад це 69 закладів. Це не тільки школи, а і заклади професійної освіти і фахові коледжі. Ми поділяємо зараз ліцеї, тобто старшу профільну школу, ми поділяємо на дві профілізації – це академічні ліцеї, які створюються на базі закладів загальної середньої освіти, і професійні коледжі, або професійні ліцеї. Все буде залежати на 1 вересня 2027 року, скільки буде дітей. Зараз ми робимо розрахунки по 8 класу. На сьогодні це понад 10 тисяч дітей”, – говорить Вікторія Гробова.

Вікторія Гробова. Суспільне Суми

За словами заступниці міністра освіти і науки України Надії Кузьмичової, підготовка до впровадження старшої профільної школи триває з 2024 року.

“Ми бачимо динамічну картинку. Сумська область належить до тих, де мережа достатньо гарно спроєктована, але будемо повертатися до цих особливостей. Те, що було гарно спроєктовано на 2024 рік, на жаль, має тенденцію до необхідності перегляду, або певну зону прикордонних громад, до них мати підвищену увагу і дивитися, як розгортатимуться там події насамперед з погляду кількості дітей, які залишаються в цих закладах освіти. Мережа є, вона динамічно переглядається громадами з погляду врахування обставин, які є на Сумщині, але, якщо говорити по таких формальних ознаках – це про кількість дітей, яку ми бачимо і прогнозуємо, то цю мережу можна називати достатньо гарно продуманою”, – каже Надія Кузьмичова.

Надія Кузьмичова. Суспільне Суми

За її словами, цьогоріч у Сумській області фінансування на оновлення освітніх просторів отримали 8 закладів. Загальна сума державної підтримки – 22,7 млн грн. Громади також долучилися, надавши від 10 до 15% співфінансування.

“Якщо говорити загалом про реформу старшої профільної школи – це два спрямування. Частина – це академічні ліцеї і підготовка до вищих навчальних закладів, і друга частина – це професійні ліцеї. І це опанування за три роки професії і при цьому здобуття свідоцтва про повну загальну середню освіту. Тобто старша профільна школа – вона не монолітна, і дитина після 9 класу обирає ту траєкторію, яку вважає для себе кращою. З 1 вересня 2027 року всі діти, які навчатимуться на цей момент в 10 класі, всі вони мають навчатися або в академічних ліцеях, або в професійних коледжах. Це означає, що зараз ми перебуваємо за два роки до, і ми пілотуємо певні моделі, як має бути втілена старша профільна школа. Окрім пілотування, держава виділяє кошти на переоблаштування просторів для того, щоб і учнівство, і вчительство відчули, як має змінитися і простір для того, щоб там можна було здобувати більш поглиблені знання і формувати такі компетентності”, – зазначає Надія Кузьмичова.

Джерело

Новини Суми